Isnin, 7 Jun 2021

Zauji, Pedal, dan Tongkeng

Alkisahnya zauji nak beli pedal ayam. Tapi dia tersalah ambil tongkeng ayam. Hahaha.

Ketika aku susun barang basah nak masukkan dalam peti ais, aku rasa pelik tengok satu plastik ni dari luar seperti bukan pedal ayam yang zauji suka.

Aku tanyalah, "abang beli tongkeng ke?"

"Pedal la."

Aku segera buka plastik tu dan tunjukkan kepada dia.

"Eh! Alaaaa... Salah la ni. Tak apalah, nasib baik abang makan juga." Katanya sambil garu kepala.

Dia punyalah nak cepat sebab tak nak berlama-lama dalam pasaraya sebelum pengunjung ramai, benda yang biasa beli pun boleh tersalah. Masa timbang dan dilekatkan harga pun zauji tak perasan itu tongkeng.

Banyak pula tu. Aku dan anak-anak tak makan tongkeng dan organ-organ ayam. Dia seorang sahaja yang makan.

"Lain kali abang ingat ya, pedal tak ada kulit. Tongkeng ni ada kulit." Pesan aku sambil ketawa.

#nathirah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...