Ahad, 20 Jun 2021

Bakunyanyang a.k.a Membebel

Bahasa kedayannya, bakunyanyang aku tadi di dapur.

Bahasa melayunya, aku membebel di dapur tadi.

Panjang. Meluahkan macam-macam sendirian. Ada Syakirin bermain tidak jauh dari aku, bukan dia faham pun. Safiyyah tidur di bilik. Zauji di bilik, tak tahu la tengok apa di telefonnya.

Ada sesuatu yang buat aku terganggu, terus cetuskan kemarahan ketika itu juga. Begitulah aku waktu rasa terabai. Suara aku bukan kecil. Seisi rumah ni boleh dengar. Tapi aku sendirian.

Kemarahan aku masih cuba dikawal. Tiada hempas apa-apa. Mulut saja inda berhenti bakunyanyang.

Aku duduk sambung buat kerja aku. Terasa sunyi ... sesunyi hatiku.

Rasa tidak senang dengan kekosongan yang aku rasa, aku ambil telefon, pasang lagu nasyid di playlist music aku. Kebetulan lagu Tiada Duka Yang Abadi nyanyian Opick yang terpasang. Terus aku set repeat one, dan layan.

Zauji keluar dari bilik pandang aku. Aku hanya pandang dia dengan tatapan kosong, terus mengerjakan apa yang aku perbuat.

"Biey ada marah abang ke?"

Aku menggeleng. Aku sendiri ragu, apakah wajar kemarahan aku tadi?

"Abang minta maaf kalau ada buat bby marah tadi," ungkap zauji.

Aku mengangguk. Mungkin aku jadi perempuan yang bersikap complicated. Tapi aku memilih untuk tidak menambah beban emosi aku. Biarlah yang tadi berlalu.

#nathirah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...