Khamis, 25 Oktober 2018

Imbau Kembali

Sejak akhir-akhir ni aku selalu throwback kisah lalu aku. Aku rasa banyak memori aku yang hilang dan tersekat di satu ruang masa. Situasi tu menyebabkan timbul rasa tertanya-tanya dan sakit hati.

Aku rindu sebenarnya...

Kat bawah ni sebahagian imbau kembali zaman remaja aku;

Entri ni aku tulis tahun 2010, ketika aku tingkatan 5

Memori zaman sekolah yang nyaris hilang

Kisah sebuah pertemuan
Kisah perkongsian minat
Kisah tentang teman
Tentang keakraban
Dan tentang perpisahan

Masa tu aku tengah buat throwback mengenai persahabatan. Sebab aku tak banyak kawan rapat. Bagaikan aku dapat rasakan keakraban tu akan terlerai jua.

Dan kini, aku rasa aku sendirian. Masing-masing dengan haluan masing-masing. Aku pula tanpa sedar dah banyak berubah. Mungkin faktor keadaan sekeliling yang memaksa aku berubah.

Apabila aku dah mula ingat siapa diri aku yang dulu, aku merasakan bagaikan terperangkap dalam ruang masa. Antara masa lalu dan masa kini. Sekarang aku masih mencari siapa diri aku yang dulu. Mencari kekuatan untuk teruskan perjuangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...