Jumaat, 26 Oktober 2018

Blog Ini Kisah Aku

Banyak kisah aku yang aku ceritakan dalam blog sebelum ni, sebahagiannya kisah yang aku sendiri dah lupa. Dulu aku menulis untuk dijadikan tatapanku suatu masa nanti. Dan syukurlah dulu aku rajin menulis diari di blog, entri-entri tu sangat bermakna untuk aku sekarang.

Pabila memori mulai singkat, banyak hal yang aku keliru sebab aku dah tak ingat. Aku pula mudah murung berhari-hari atau berminggu-minggu sebab tiba-tiba ada rasa bersalah atau terkilan dalam hati aku. Masa tu aku boleh sedih tanpa sebab, cepat melenting, atau mudah menangis.

Dalam lebih sebulan ni pun aku dalam fasa kemurungan. Aku tercari-cari siapa diri aku. Aku rasa aku dah banyak berubah demi orang lain sehingga aku terlupa karakter asal aku.


Sekarang aku dah mula cari pakaian style aku dulu-dulu. Beli hoodie, kemeja, tshirt. Kalau boleh, nak beli seluar juga. Aku nak bina semula karakter aku. Mungkin aku nak jadi lebih confident.

Ada orang perempuan kata, nak jadi lebih berkeyakinan diri, dorang pakai makeup walaupun simple. Aku dah cuba, dan aku pula yang fed up. Sebab aku mudah rasa gatal-gatal kat muka atau kadang-kadang kulit mengelupas. Bibir pula memang jenis cepat merekah. Jadi sekarang aku kembali jarang-jarang touch up muka πŸ˜….


Sebelum ni aku agak unsecured bila orang sangka aku adik atau anak saudara zauji. Pernah orang sangka aku dan anak aku tu adik beradik πŸ˜‚. Memang lah rasa seronok orang pandang kita muda. Tapi aku rasa macam susah buat sesuatu apabila orang sangka kita ni budak sekolah rendah πŸ˜‘.

Baru-baru ni aku dah start berpakaian seperti aku zaman remaja dulu. Kalau tak silap, ipar ada tegur berkemungkinan orang anggap aku budak sekolah. Ya juga kan πŸ€”. Tapi aku dah mula abaikan. Macammana aku try hard pun, end up aku jadi orang lain. Jadi macam orang yang tak confident pula.


Aku ada satu masalah lagi sejak dulu. Aku tak pandai nak pilih sendiri baju yang nak dibeli 🀣. Kebanyakan baju seluar yang aku ada ialah pilihan ibu. Sampai dah kahwin beranak pun minta tolong ibu lagi πŸ˜†. Kalau dengan zauj, memang dia la yang aku selalu tanya. Dan hoodie kat dalam gambar tu, ipar aku yang pilihkan. Nampak sangat la aku nda berapa pandai memilih bab-bab pakaian ni πŸ˜….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...