Isnin, 21 Disember 2009

AKU dan.....

Entri aku pada kali ini pula adalah untuk penyertaan Photo Contest AKU dan..... yang di anjurkan oleh VRDESIGN.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai contest ini, sila click banner contest kat bawah ni;

* Anda turut dijemput menyertai contest ini.




Berikut adalah gambar-gambar yang aku upload untuk penyertaan contest ini ^_^:


Untuk gambar pertama di atas ni, mungkin ada di antara pembaca blog ni yang pernah melihat gambar ini di entriku yang lepas dalam blog lama aku.
Pasti ada yang hairan kenapa aku letak gambar di atas dan menamakan 'AKU dan..... Sahabat'. Sedangkan gambar di atas menunjukkan aku sedang membaca buku, aku bersama buku.
Hakikatnya, buku juga adalah salah satu sahabatku. Sebagai remaja, pelajar sekolah dan juga penulis, minat membaca buku itu sentiasa ada dalam diriku. Bila aku membaca buku, terutamanya buku cerita seperti novel, aku sering menghayati jalan ceritanya. Aku ketawa, marah, mahupun menangis, semuanya berlaku di hadapan buku yang aku baca tu. Semua perasaan yang terbuku di hatiku, aku luahkan di hadapan buku tu. Jadi, wajarlah juga aku menggelar buku sebagai sahabatku kan?! :D


Gambar kedua di atas ini pula adalah gambar aku bersama sahabatku, Mohd Khairul Anwar. Kenapa aku pilih Khairul Anwar? Kerana dialah satu-satunya insan yang benar-benar layak aku gelar sebagai sahabatku. Kata orang, "kawan sama-sama ketawa mudah dicari, tetapi kawan sama-sama menangis sukar untuk ditemui." Sepanjang perkenalan aku dengan Khairul dari form 1 aku anggap dia kawan biasa ja. Tapi, setelah lama berkawan dengan dia, sekarang baru aku sedar dia adalah seorang sahabat yang baik. Suka mahupun duka dapat dikongsi bersama. Dia selalu kata kat aku, "you jump, I jump." hehehe... ada-ada saja.
Dia tidak seperti kawan-kawan aku yang lain yang hanya berkawan dengan aku ketika mereka perlukan aku, tetapi apabila aku tidak diperlukan, aku ni seperti tidak pernah wujud. Berbeza dengan Khairul, dia tidak pernah mensia-siakan sahabatnya. Sekali dia bersahabat (terutamanya dengan perempuan), dia akan jaga sahabatnya itu dengan baik. Andai sahabatnya itu mengalami masalah, nasihat tidak pernah lepas diberinya di samping berusaha menggembirakan sahabatnya. Walaupun adakalanya teguran yang diberikannya kepadaku itu agak pedas, aku tak pernah kisah sangat. Sebab tegurannya itu benar :-)
Yang bestnya, sehari kami tak bersms tu, tidak sah. Hehehe... ada saja yang nak dibualkan. Dan dia ni suka sangat nak kenakan aku. Ada-ada saja akalnya tu. Tapi, kalau dah sampai masa aku tak ada kredit, masing-masing mulalah bosan. Sebab tak dapat berbalas mesej. Huhuhu...

Nampaknya agak panjang cerita aku mengenai sahabatku yang satu ini. Aku harap persahabatan kami ini akan terus berkekalan. InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...