Isnin, 7 Disember 2009

Rusuhan Hati

Sejak 16 November lepas: Aku dah dapat kembali sahabatku... Syukur Alhamdulillah... rupa-rupanya dia tak marah aku (happy tidak terhingga)...

7 Disember 2009
Pagi: Aku terima mesej dari MKA... katanya sedang menunggu kawan-kawannya...

Pagi yang sama: Ada masalah dalam profile Tagged aku... Aku tension, berbaur sedih, geram, sakit hati, marah... dadaku sakit lagi... Aku buka profile tagged baru... tetapi itu profile aku yang bukan aku...

Petang: Rupanya MKA ke Pulau Daat... bermakna, dia bersama rakan-rakan Jemaah Tabligh lah tu...? MKA hantar mesej kat aku;
Alhamdulillah..smpai sdah aku.tp kt plau daat.smua org sni bgsa suluk..nsib ada kwnku pndai trjmahkan..nnti aku msj kau ya.jga dri baik2..klu lpas 3 hari aku x blik2,jgn kau cri aku ya.sdekahkan sja al-fatihah ya..assalamualaikum..
Sedih lagi...

"Khayy... aku tau kau keluar ke Pulau Daat (masih di area W.P Labuan) tu untuk melakukan 'usaha atas iman'... aku turut gembira untuk kau. Tapi, janganlah kau mengatakan sesuatu yang meragut ketenangan hatiku... tahukah kau pada bila lepas 3 hari itu? Itulah tarikh selepas ulang tahun kelahiran aku... tarikh yang kau tidak pernah lupa tu..."

Malam: MKA tak mesej aku lagi... :-( aku hanya tinggal menanti... tapi dia masih tidak hadir... akankah aku kehilangan lagi sahabatku ini...?

Malam yang sama: MKA mesej aku!!! Tapi, cuma ini;
Mat mlm my princess ^^..assalamualaikum..
Itu ja? Sedihnya aku... :_-( ... tak apalah...


Tiap detik dan langkahku
wajahmu mengisi ruang mataku
dalam ketenangan tidurku
seringkali dirimu menghiasi mimpiku
tatkala jiwaku merindu
kaulah yang bertakhta di ingatanku.

Dalam kerendahan hati
beserta kekurangan diri
tanpa ada kelebihan pada pandanganmu
namun hati ini tetap merindu
menanti kasih darimu
menunggu kehadiran cintamu
dalam keheningan jiwa merindu.

TyRa 4869
Puisi spontan di atas papan kekunci telefon bimbit
12.03 malam, 5 Disember 2009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...