Rabu, 20 Mei 2009

Tips Kedua Untuk Menghadapi Kiamat

Assalamualaikum buat para pembaca budiman...

Hari ini kita bincangkan pula mengenai tips kedua yang diberikan oleh Mohd. Khairul Anwar bin Salleh.
Sebelum itu, ingin aku ingatkan kepada para pembaca bahawa isi kandungan setiap tips yang aku berikan ini adalah secara menyeluruh ayat daripada M. Khairul Anwar. Aku sekadar mengedit huruf setiap perkataan menjadi perkataan penuh dan membuat penyusunan ayat di dalam entri ini sahaja (dia menghantar tips ini melalui sms - jadi, guna short form).
*Semua tanda baca yang dia gunakan itu juga aku tidak ubah.

Ok. Ini dia tipsnya:

Tips kedua untuk menghadapi Kiamat: MENCARI PAHALA

Sebelum datang hari kehancuran, kita hendaklah mencari seberapa banyak pahala. Pahala meningkat dosa berkurangan. So, bukan susahpun nak cari pahala.

Bagaimana tu??

Banyakkanlah amal soleh DAILY. TIAP HARI. Jumpa orang beri salam dan senyum, tolong orang yang susah, jaga pandangan,

lagi?

Ikut sunnah nabi secara total. Hah, apa yang nabi buat kita ikut. Apa yang nabi tak buat kita jangan ikut. Satu lagi, nak ikut sunnah nabi secara menyeluruh, seseorang itu perlulah usaha atas iman.

Hah?
Apa tu?
Bagaimana nak melakukannya???

Usaha atas iman akan kita bincangkan nanti ok.. :-)
Wallahualam.

Oleh: MKA
Diterima pada: 24 Jamadilawal 1430 Hijrah / 18 Mei 2009 Masihi pada jam 20:18 (8.18 p.m)

Sekarang aku masih menunggu tips ketiga. Setelah aku menerima tips ketiga untuk menghadapi kiamat itu, aku akan terbitkan di blog ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...