Rabu, 27 Mei 2009

Cucu Lelaki Sulong

27 Mei 2009 bersamaan 2 Jamadil Akhir 1430 Hijrah pada waktu pagi lahir seorang bayi lelaki keturunan Mohd. Ali bin Haji Gandul dan Kim Lian @ Siang binti Mohamad. Bayi lelaki itulah cucu ke-9 mereka dan merupakan cucu lelaki sulong.


Waktu aku makan tengah hari selepas balik dari sekolah, ibu beritahu aku bahawa isteri pak usu aku selamat melahirkan anak lelaki pagi tadi (tak pasti jam berapa... cuma tahu mak usu masuk hospital jam 3 pagi tadi). Wah...! Bukan main happy lagi pak usu aku menelefon ibu. Maklumlah... pecah rekod dalam keluarga sebelah ibu. Sebab, cucu-cucu nenek (orang tua ibu) semuanya perempuan. Kali ini barulah lahir lelaki. Hehehe... ada lah geng sulong aku. :p
Aku cucu paling sulong dan juga merupakan cucu perempuan sulong. Hari ini, lahir pula bayi yang merupakan cucu bongsu (setakat ini) dan merupakan cucu lelaki sulong. Hehehehe...

Syukur Alhamdulillah... ada juga sepupu sulong aku sebelah keluarga ibu...

Ibu merancang, selepas meeting AVON karang, nak pergi melawat mak usu di hospital. Insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...