Selasa, 6 April 2010

CONTEST : Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100



Wooo... Duit seratus ringgit tu... besar tu... Wo hoo... bukannya alang-alang tu geng...

Korang kalau diberi RM100, apa korang nak buat ah?
Hmm... aku... kalaulah -kalau- diberi RM100, oh, jelas! (trademark Khairul Azhar) Confirm masuk bank saja. Heh..heh..heh...

Mestilah aku masukkan dalam bank saja (terutamanya kalau orang tu bagi terus masuk akaun bank aku)... sebabnya aku kena fikir tabungan aku untuk sambung belajar nanti. Aku sendiri sekarang dah tingkatan lima. Tahun ni ambil SPM, tahun depan aku nak sambung diploma. Sekurang-kurangnya simpanan tu mesti ada jugak kan! Kalau nak harap duit biasiswa saja, tak ada gunanya juga. Kita ni hidup tak boleh hanya bergantung pada bantuan orang saja. Sendiri mau usaha juga bah! Ingat tu!
Kita sebagai Islam, berfikirlah sebagai Islam. Jangan hanya tahu tepuk dada tanya selera saja. Iman tu kena ambil tahu juga! Ni asyik ikut selera kepala dia saja, iman sendiri tak terjaga. Apa gunanya?!

Heheh... aku ni nak berforum ka, berceramah ka, atau bercerita ni...?

Hah ha...! Entri kali ini sebenarnya adalah untuk penyertaan aku dalam contest "Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100"

Contest ni mudah saja sebenarnya. Dah lama contest ini bermula. Penganjur menganjurkan contest ni pula bertujuan suka-suka sambil melihat bakat dalam penulisan blogger yang mengikuti contest ini. Pemenang pula akan dinilai dari segi cerita yang menarik.

Berikut adalah syarat-syarat penyertaan contest :
  1. Buat entry bertajuk - CONTEST : Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100..
  2. Entry tak payah la nak skema-skema, ikut kreativiti korang la..
  3. Sertakan banner di atas & backlink ke entry di sini.. Tak payah la letak kat sidebar..
  4. Tarikh tutup penyertaan ialah pada 30 APRIL 2010
  5. Last sekali, dah join, sila tinggalkan pesan & URL blog anda di kotak comment pada entry di sini..

Hadiah yang disediakan :


Tempat pertama akan menerima RM100 terus ke akaun anda

Tempat kedua akan menerima RM50 terus ke akaun anda

Tempat ketiga akan menerima RM30 terus ke akaun anda

Tempat keempat & kelima akan menerima saguhati sebanyak RM10 terus ke akaun anda

Okay, dah tahu semua kan?! Cepat-cepatlah join contest ini sementara masih ada masa. Click saja pada banner contest di atas tu.

4 ulasan:

  1. kasik rm100 pi simpan bank, lepas tu bank songlap.. ;D

    tQ for joining & good luck.. ;p

    BalasPadam
  2. masuk akaun Bank Islam confirm tak kena songlap punya...

    k... Terima kasih kembali...

    BalasPadam
  3. Gud Luck =D
    rina pun join contest ni..

    BalasPadam
  4. Thanks...
    Good luck yo you too... Rina...

    BalasPadam

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...