Rabu, 7 April 2010

Aku Mengarut Lagi...

Adeh... tekanan eh!
Hah haa...!

Lagu blog ni baru ja kutukar. Boring ku sudah balik-balik dengar lagu "Derita Merindu" tu. Karang bertambah pula derita ku... Hahahaha... (buat lawak ka?)
Boleh la sekarang dengar lagu "Memori Berkasih" ni. Tapi, yang aku hairan, asal aku nyanyi lagu ni kat rumah, mesti menguap, mengantuk. Edeh...

Aku ni lagi macam orang angau pulak (macam ja). Bukan apa... aku tak sabar-sabar nak isi kredit fon celcom aku. Ada projek nak buat. Tambahan lagi hari Sabtu ni aku pergi Matrikulasi untuk sukan. Jadi, penting untuk aku isi kredit. Kalaulah si Aiman masih kat sini, bolehlah aku pinjam usb charger dia untuk aku charge fon CSL aku yang dah putus chargernya tu. Boleh juga ambil-ambil gambar. Tapi, apa boleh buat. Tengoklah nanti kalau ibu bagi aku pinjam kamera dia.

Ni lagi satu hal, salahkah aku ae, kalau aku tulis nama M.Khairul Anwar kat sini? Aku rasa tak salahkan aku cerita sikit-sikit pasal dia. Yalah... sekarang aku dah tak contact dia. Kalau dulu, dia tempat aku berkongsi apa-apa ja... termasuk masalah. Sekarang, aku rasa tak ada pengganti dia buat masa ni. Dan kami tak berhubung. Mastilah tension juga aku. Semua nak pendam sendiri... tak ada dah orang yang suka nak tasykil aku... tak ada dah orang yang selalu ingatkan aku suruh tidur awal... tak ada dah orang yang suka menyakat aku, buat aku merajuk, lepas tu dia pujuk tak habis-habis... dan,,, entahlah...

Kadang aku hairan... aku selalu cerita pasal dia, tulis nama dia, teringat akan dia, nak kata aku memang suka dia ka? Perkataan "suka" tu sebenarnya sensetif juga pada aku (orang-orang sastera memang mudah sensetif pun...). Yala... terus-terang la... aku memang suka dia pun... sebagai sahabat ja... bukannya sayang pun. Eh! Sayang juga eh... sebagai sahabat juga... tapi, taklah cinta.

Kalau "cinta", aku minta maaf la... hati aku dah tertutup buat masa ni. Bukan sekadar tertutup saja, dah terkunci dah. Kuncinya pun aku dah tak ingat mana aku simpan (aku buat lawak ke?). Entah jejaka bertuah manalah yang akan dapat buka kunci tu nanti.
"Awan di langit berarak perlahan, angin bertiup membawa ketenangan, hujan turun bersama rahmat Tuhan. Hati... apabila padan dengan sentuhannya, terbukalah jendelanya, terlerailah segala perasaan yang mengusik jiwa lara..." N Athirah.

Aku ni terlalu memilih ka? Apasal bila ada orang dah suka kat aku, aku yang tak ada perasaan kat dia ah? Aku sendiri tak pastilah kalau orang tu berterus-terang dengan aku, entah apa yang akan aku jawab nanti. Tak bolehkah aku terima dia seikhlas-ikhlasnya..?
Dalam banyak-banyak hal, masalah jodoh salah satu perkara yang merisaukan aku. Terus-terang la... aku tak mahu pencarian aku akhirnya menjadi sia-sia. Aku anak sulung... banyak tanggungjawab aku perlu lakukan. Kalau aku buat sambil lewa, last minutes aku kecewa. Kalau aku lelaki, tak apalah. Ni tidak... aku perempuan. Kadang-kadang aku jealous juga dengan kakak dan abang aku. Dorang dah siap plan ni perancangan masa depan dorang.
Satu lagi problem, aku kurang berminat dengan lelaki yang tak berani berterus-terang sendiri, pendam lama-lama, tak berani nak tahu kebenaran. Mungkin ini juga salah satu faktor aku tak berapa minat  dengan si orang tu. Yalah... kalaulah perempuan yang dia suka tu sebenarnya menaruh perasaan kat dia, gila melepas jadinya bila ada lelaki lain yang dapat tackle perempuan tu. Hahahahaha... lebih kurang dengan aku la juga yang selalu bertepuk sebelah tangan. Terang-terang tanpa bersuluh dah aku melepas dengan ada la seorang mamat tu. Hahahahaha... biarlah. Kumbang bukannya seekor kan. Tapi, aku tak naklah bersuamikan kumbang. Heheheheh...

Adeh... tak ada entri cerita lain lagi ka aku mau tulis...? Adakah patut bab-bab ni pula. Pasal cerita bab ni kat sekolah tadi lah ni. Dah tu, ada pula orang sibuk kenakan aku kat sekolah tadi. Buat aku malu ja dia cakap-cakap macam tu.
Tak payah kau nak heboh-heboh kat sekolah la... kau hantar comment kat sini dah cukup dah. Hohohohoho...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...