Selasa, 13 April 2010

Syarahan...

Hmm... balik-balik aku minta teks syarahan kat ustazah, tak siap juga. Tadi last minute, teks yang ustazah edit tu ada problem pula. Ustazah kata dia nak buat baru. Esok atau lusa baru aku dapat teks. Ya Allah! Aku bimbang tak sempat hafal. Terutamanya kalau teks baru. Kalau teks lama tu, ayat Qurannya pun ada dah yang aku hafal. Aduii... Pertandingannya hari Khamis depan. Risau aku. Sebab, inilah kali pertama aku ikut pertandingan syarahan. Terpilih pula jadi wakil sekolah. Pengalaman syarahan spontan pun tak ada lagi.

Bingung punya bingung, aku balik rumah, aku edit sendiri teks syarahan tu. Sebab teks lama tu memang ada pada aku. Cuma banyak perlu diedit dan ditambah. Tapi, alhamdulillah siap juga aku edit semuanya tidak sampai sehari pun. Petang tadi aku edit, petang tadi juga siap. Lepas tu, aku minta disemak dan disunting oleh Saudara Lukhman Al-Yusufi. Kira dia jadi editor lah tu kan. Heheh...
Sekarang, aku tinggal tunggu hasil suntingannya siap dan dihantar kembali kepada aku. Insya-Allah dalam malam ni juga lah.

***

Di sekolah tadi, ada sesi bergambar. Sayangnya, Fazlianah tak hadir...ada sebab tertentu. Si Arif budak baru kelas kami tu pula merayau keluar kelas. Kami tak cari. Biarlah dia... menyemak ja, hahahaha... Salah dia juga, taunya bejaur saja.

40 minit masa sebelum balik ialah masa matapelajaran Sejarah. Gurunya macam biasalah 'my mummy'. Aku sebenarnya nak duduk ja dalam kelas untuk matapelajaran Sejarah tu. Tapi, terpaksa juga keluar sebab ada perjumpaan pengawas untuk perancangan Program Hari Guru peringkat sekolah.
Tapi, sakit betullah hati aku. Buang masa tau aku turun. Tiada faedahnya. Dahlah perbincangan tu tak best, perancangan pun macam tak best juga. Daripada aku duduk tercongok macam orang bodoh tadi tu, lebih baik aku duduk dalam kelas saja. Boleh lengkapkan nota sejarah aku. Ni tidak. Dahlah nota sejarah tak dapat, hasil perbincangan pun tak dapat apa-apa yang bermanfaat. Lepas ni, kalau ada lagi mesyuarat tu, aku malas mau turun. Lebih baik aku belajar dalam kelas saja. Lagi berfaedah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...