Sabtu, 10 April 2010

Aku Jadi "Bee" Lagi...

Waktu aku menulis entri ni, aku betul-betul masih dalam kepenatan lagi. Mana tidak, aku bukannya dapat duduk santai tadi. Penat terutamanya di pergelangan kaki aku.

Hari ini Penutupan Majlis Sukan Sekolah-sekolah Wilayah Persekutuan Labuan (MSSWPL) di Matrikulasi Labuan. Untuk acara perbarisan, aku jadi maskot dari kontinjen perbarisan Pasukan SMK Mutiara dengan motto "Mutiara Menyengat". Sesuai dengan tema, aku menjadi maskot lebah. Insya-Allah selepas ibu aku masukkan gambar-gambar aku dalam komputer, aku masukkan dalam blog ni. Kalau boleh, aku nak dapatkan lagi gambar-gambar daripada guru-guru yang mengambil gambar aku tu. Hehehehe...

Fuh! Punyalah best tadi. Tapi, time-time beraksi di hadapan stage tadi pula punggung lebah aku sebelah kiri tercabut. Nasib baik stage sebelah kanan. Tapi, susah juga jadi 'kanak-kanak riang' dalam situasi macam tu. Hahahahaha...

Di Matrik tadi aku terserempak dengan Saiful SMK Labuan (pakcik aku...eh, tidak lah! Nama bapa dia saja sama dengan nama bapa kepada ayah aku). Terkejut juga dia bila tengok aku jadi maskot. Tapi, cam juga dia dengan aku masih ya... hehe... Selepas acara habis tadi, dia kata aku "cute" jadi maskot tu. Aish... ye ye lah tu. Kalau nak memuji, pandai saja dia (puji ke?).

* Saiful tu patner aku dalam salah satu aktiviti Perkhemahan Rakan Muda Jiran Muda Siri 2 Tahun 2009 bertempat di Karambunai, Sabah. Aktiviti yang turut disertai oleh Shareen. Kan...kan...kan... Reen... (Shareen baca ke blog aku ni...?). Oh, ya! Kan...kan...kan... Riena...

K lah. Aku penat ni. Kalau aku rajin menulis entri karang, ada something lagi aku nak luahkan. Tu pun, entah jam berapa aku tulis. Kan kadang-kadang lewat malam baru aku tulis entri baru.

Okay... Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...