Isnin, 7 Disember 2020

Selalu Tinggalkan Blog

Dah lama sangat, aku selalu tinggal-tinggalkan blog ni. Kalau blog ni barang, dah berhabuk tebal bersawang-sawang dah. Hahahahhaa...

Kadang-kadang dalam kepala otak ni, banyak saja nak 'meroyan'. Tapi hendak menaip di blog sepertinya tidak menyempat-nyempat. Apa boleh buat kan.

Sesekali aku jengah juga blog ni. Rindu... Kadang-kadang tengok statistik pelawat yang datang ke blog ni. Masih ada yang sudi menjengah. Entah memang pembaca blog ni atau hanya pelawat luar yang singgah berdasarkan hasil carian.

InsyaAllah aku nak susun-susun apa yang perlu di blog ni. Macam-macam bersepah. Ada pula hantaran yang aku dah tak berkenan terpapar dalam blog ni. Kahkahkah. Nantilah bila-bila sempat. 

Sejak jadi bonda, anak pun dah ada dua ni, dah tak senang nak dating dengan komputer riba lama-lama. Nak update post guna telefon pintar ni agak kurang puas. Ruang suntingan terhad. Tunggu anak-anak semua tidur, aku pun turut mengantuk sama. Ini pun menaip guna telefon pintar sebab tiba-tiba rasa nak menaip. Sekejap lagi nak tidur lah ni. Sekadar menambah hantaran baru di blog yang sunyi ini.

Terima kasih buat yang sudi membaca. Aku berharap akan ada hantaran baru di blog ini lagi nanti. Sejak zaman sekolah, blog ini dah jadi tempat aku release segala jenis tekanan. Coping mechanism kot istilahnya. Mungkin sebab itu aku mampu bertahan walau tanda-tanda depresi dah ada sejak zaman sekolah. Sejak sambung pengajian diploma, aku mula berenggang dengan blog. Ketika itulah permulaan sakit aku semakin teruk, berterusan sehingga kini.

Aku sejenis kalau ada apa-apa perkara terlintas di kepala, mula lah nak bersembang, nak bercerita. Macam ketika aku sedang menaip ini lah. Akan tetapi, sukar nak ada teman untuk aku bersembang panjang, yang kadang-kadang aku melalut sambung menyambung pelbagai topik. Inilah keperluan blog pada aku sebenarnya. Kerana itu aku berharap aku dapat kembali membuat hantaran di blog ini, sebagai tempat aku bercerita.

#nathirah
Bipolar Survivor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...