Selasa, 15 Disember 2020

Berat Nak Bangkit

Aku ada draf hantaran baru, tapi belum siap. Aku tak tahu kenapa badan aku rasa berat sangat nak ke laptop. Ini pun aku tulis hantaran ni menggunakan telefon pintar.

Siang macam biasa uruskan anak-anak, menghadap tingkah laku anak-anak, pergaduhan anak-anak. Nak masak lagi. Waktu malam ada bantuan dari zauji, cuma untuk tidurkan si bongsu perlu juga aku susukan.

Bermula ketika menyusukan anak itulah badan aku rasa berat sangat, macam nak melekat sahaja di tilam. Entahlah. Aku rasa penat yang aku sendiri tak tahu apa. Rasa lemah, rasa tak bermaya, rasa tak larat segala-galanya.

Aku perasan kebelakangan ini dah ada tanda-tanda aku nak masuk fasa depress. Aku cuba elak, tapi hakikatnya aku sendiri perlu juga validate perasaan tu. Menghadap la fasa ini buat sementara waktu. Cuma harapannya aku terus kuat untuk melaksanakan beberapa hal berkaitan anak.

Mencoret melalui tinta digital ini sekadar ingin meluahkan rasa, dengan harapan berkuranglah beban tanggungan yang memberat.

#nathirah
Bipolar Survivor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...