Khamis, 31 Disember 2020

Cinta Sekali Lagi di Elmina


Penangan menonton drama TV3 slot Akasia, CINTA SEKALI LAGI tanpa missed. Setiap kali tengok pembukaan dan penutup drama, selalu perhatikan latar tempat montage cantik sangat.


Tiba-tiba ada satu hari tu zauji beritahu dia tahu kat mana tempat tu. Dia ada lalu masa buat penghantaran Lalamove. Katanya nak bawa kami semua ambil gambar di situ. Setengah jam sahaja dari rumah kami ke tempat tu.


Maka, pada 13 Disember 2020, Sabtu ketika aku buat perancangan nak ambil gambar Syakirin untuk pertandingan fotografi kelas tabika dia, zauji terus bawa kami ke Elmina Shah Alam. Aku tak berapa larat nak berjalan sebenarnya, dan tak berkenan ke tempat yang ada orang ramai. Tapi, aku layankan sahaja walaupun tiada buat persediaan pemilihan baju yang kami pakai. Hahaha...


Sekali sekala bergambar macam ni dengan anak. Adakalanya aku mengharapkan Syakirin cepat matang. Banyak hal dah kami lalui berdua dengan masalah masing-masing. Aku dengan trauma aku, dan dia dengan trauma dia.


Berempat. Dapat idea bergambar begini sebab aku tertarik tengok Syakirin asyik pandang sana. Makanya aku ajak semua bergambar begini. Cuma saja Safiyyah ni baru umur setahun lebih, bukan senang nak atur. Dia toleh pula bonda dia yang tengah count timing camera. Hahahaha...


Pada asalnya kami bergambar begini, Safiyyah dalam dukungan. Tapi apabila membelakang, terus tidak kelihatan kewujudan Safiyyah. Kahkahkah... Awal-awal bergambar, aku dan Syakirin pakai face mask lagi. Selepas tu aku cabut saja sebab tak seronok pula dalam gambar tu kami berdua sahaja pakai pelitup muka. Lagi pula kami berjarak dengan orang lain. Aku rimas berada di tempat yang ramai.


Bonda layan si abang, abi layan si adik.


Dah habis satu tempat, cari lokasi lain pula nak bergambar.


Kami sampai lokasi yang tular ni dah tengah hari. Panas terik. Tak larat berlama-lama. Lepas puas ambil gambar, terus balik rumah. Penat.


 

Nak ambil gambar dengan anak ni, bonda tak boleh nak diam sekadar kira one, two, three. Habis kena jerit suruh anak fokus, tengok kamera, senyum. Yang abang ke, yang adik ke, sama saja tidak mudah diatur. Tapi alhamdulillah puas hati juga ada gambar kenangan.

#nathirah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...