Saturday, March 7, 2020

Imbau Kembali 3

Waktu ni perasaan aku breakdown. Sebab dia satu-satunya sahabat yang masih berterusan berhubung dengan aku selepas aku terpisah dengan sahabat-sahabat aku semasa naik tingkatan empat untuk memilih aliran dan sekolah masing-masing. Rumah kami boleh dikatakan dekat juga la kalau dah dari rumah dia boleh nampak lampu rumah ayah aku. Hahahaha... Tiba-tiba dia pindah rumah, sekolah pun berlainan, lagilah susah nak jumpa. 


Lepas baca post ni dalam draft, dalam hati aku, "whaatttttt!!! Apasal aku tak ingat dia pernah panggil aku 'kong zhu'? Dari perkataan 'gongzhu' dalam bahasa mandarin yang bermaksud 'puteri'.


Tarikh asal: 7 Mei 2010


*****

C/O 1:
Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan…
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala
                                                             Sebuah Pertemuan by UNIC

Waktu aku menaip entri ini, aku sedang mendengar lagu Sebuah Pertemuan nyanyian UNIC di blog aku dalam keadaan ingin menangis lagi. Ya... aku ingin menangis lagi walaupun aku tidak ingin menangis. Aku mahu mengamuk, tapi aku tak tau macammana. Dadaku sesak dah...


Semalam, 6 Mei 2010 (Khamis) sepupu nenek lelaki seelah ibuku datang ke rumah. Aku pula taklah duduk sepanjang masa depan komputer, jadi aku baring-baringlah kat bilik aku sambil main mesej guna fon Maxis aku. Fon Celcom tertinggal kat depan komputer. Ibu ada bagitau fon aku berbunyi waktu aku kat bilik. Aku biar sajalah, aku agak ada orang sms lah tu. Tak sangka aku tertidur pula di bilik semasa menunggu sepupu nenek aku tu habis urusan dengan ayah aku.

Tengah malam dah masuk 7 Mei 2010 (Jumaat) dalam 12 setengah tu aku terbangun dan aku ke ruang tamu cari fon aku kat komputer. Aku tengok ada satu mesej. Bila aku buka, aku terima sms ini:
Assalamualaikum...erm,mgkin kau sdh tau yg aku mau pndah sdhkan.sbnrnya aku bkn pndh mggu dpn..sok aku dh pndah dh..mgkin ptg cm2 kot..klu kau cri aku kt lznda ni lg kumpum x jmpa2.x dpt la aku nk tgok rmh kau dr cni lg..hehehe
So,mgkin brtmbh pyah la kta nk jmpa lg pas ni.mgkin time rya kut bru dpt jmpa,klu aku x mulih kmpung lar..
Apa nk ckp g ya?? Er..tu ja la.. 1 lg, klu mau jmpa bleh jg sok ptg tp...sthu aku kau ada slatkan :-( xpalah, apa nk bt..trpksa tggu rya lar..
Dh la, pjg lbr jg aku ckp ni.. Erm..rjin2 blajaq k.mat mlm kong zhu :-)assalamualaikum..
Sender: MKA (M. Khairul Anwar)
Sent: 06-05-2010 22:34:55
Maksudnya: Assalamualaikum... erm, mungkin kau sudah tau yang aku mau pindah sudahkan. sebenarnya aku bukan pindah minggu depan.. esok aku dah pindah dah.. mungkin petang macam tu kot.. kalau kau cari aku kat lazenda (Perumahan Lazenda Villa 7, Kg. Bukit Kalam) ni lagi confirm tak jumpa-jumpa. tak dapat la aku nak tengok rumah kau dari sini lagi.. hehehe
So, mungkin bertambah payah la kita nak jumpa lagi lepas ni. Mungkin time raya kot baru dapat jumpa, kalau aku tak balik kampung la..
Apa nak cakap lagi ya?? Er.. tu saja lah. satu lagi, kalau mau jumpa boleh juga esok petang tapi...setahu aku kau ada silatkan :-( tak apalah, apa nak buat.. terpaksa tunggu raya la..
Dah la, panjang lebar juga aku cakap ni.. Erm.. rajin-rajin belajar ok.. selamat malam kong zhu (maksudnya tuan puteri kot... dia selalu panggil aku tuan puteri sebab nama panggilan aku dalam keluarga puteri) :-) assalamualaikum

Punyalah sesak dada aku waktu tu. Kepala aku yang dah tak sakit pun berbalik sakit. Aku rasa aku ni macam orang bodoh saja waktu tu. Sampaikan waktu aku nak tidur balik pun susah rasanya. Kenapa dia nak bagitau last minutes macam tu??? Ini bukan kali pertama dia buat macam tu kat aku. Aku ni tiada kepentingan untuk dia ka dia buat macam tu??? Kalau aku ni tak penting, kenapa sibuk nak mesej aku segala sebelum ni. Dia ingat, dia buat macam ni aku tak sedih ka?

No comments:

Post a Comment

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...