Wednesday, April 7, 2010

Entri Pendek: Buang Tebiat

Hah... ni lagi aku buang tebiat tulis entri sebelum masuk tidur.

Bukan apa... puas aku mencari handphone aku tadi tak jumpa. Dah tu, aku call guna telefon rumah. Yang aku hairan, satu rumah ni tak ada bunyi nada dering fon aku tu. Pelik la juga.

Lama-lama tu baru aku ingat, handphone aku tinggal di kereta tadi waktu aku ikut ibu aku ambil adikku di sekolah dan hantar barang AVON ke Kg. Lubok Temiang. Adeh. Handphone tu penting untuk membangunkan aku dari tidur. Tengok jam dah jam 12 malam. Bantai sajalah!

Aku ambil lampu suluh besar ayah aku kat stor dalam rumah, aku ambil kunci kereta lepas tu aku buka lah pintu rumah. Lepas tu aku terus pergi kat tempat kereta jenama Applouse (entah apa ejaannya) tu, kat tempat duduk penumpang sebelah pemandu. Aku letak fon tu kat bahagian depan tempat duduk yang boleh letak barang tu. Huh! Dapat juga handphone aku dan aku terus masuk rumah.

Memang buang tebiat. Dah lah keluar tengah malam sorang-sorang. Lepas tu sempat lagi tulis entri. Hahahahah... Bukan apa... aku rasa lucu bah. Kalau aku tak tulis kat sini, nanti aku tak dapat tidur pula asyik terfikir balik ke-kelakara-an nya cerita mengarut ni. Hahahahah...

K lah. Aku nak tidur.

-away-

No comments:

Post a Comment

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...