Sabtu, 7 Mac 2020

Imbau Kembali 2

Aku semak semula bulan Mei 2010 hanya ada 1 post. Rupa-rupanya banyak masuk draft dan tak habis cerita. Hahahaha... Ini salah satunya.

Tarikh asal: 1 Mei 2010

*****

Salam buat pembaca yang still rajin baca blog aku ni...

Lama aku tak update blog. Bukan tak ada cerita sebenarnya, tapi masa yang tak ada. Dalam beberapa hari ni aku sihat tapi buat-buat demam... eh, silap! Aku demam tapi buat-buat sihat... Huhuhuhuhu... Dahlah aku ni jenis pemalas makan ubat (si Tyrah memang selalu malas :p). Terutamanya waktu pagi... bukan apa, aku tak naklah waktu guru mengajar tu aku dah landing dalam kelas. Kesian kat cikgu tu. Pernah jadi kes macam tu waktu aku demam mengejut bebeapa minggu lalu.

Baru-baru ni hari Rabu kalau aku tak salah, malam tu sebelum aku tidur, aku makan ubat selsema. Bangun pagi hari Khamis, tengah kelam-kabut nak ke sekolah tu, sebelum keluar rumah macam biasalah aku salam parent aku. Sekali aku salam ayah aku, dia kata, "kenapa panas ni? Demam kah? Makan ubat sana!" Aduii... Pergilah aku makan ubat demam... Di sekolah, mungkin ubat selsema aku semalamnya tu masih ada dalam saluran darah aku, mengantuk gila aku di sekolah. Kutahankan saja...

Hari Jumaat semalam, pagi tu hujan. Sejuk eh. Kelas hari Jumaat awal pagi ada PJK. Aku telefon Syafawati... tak ada jawab. Last tu dia telefon aku balik. Aku tanya dia pakai baju PJ ka? Sebab cikgu suruh pakai baju PJ untuk ujian segak dalam gym.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...