Khamis, 25 Jun 2009

25 Jun 2009 (Khamis)

Hari ni ada pertandingan Roket untuk Karnival Sains dan Matematik. Sepatutnya aku jumpa si Khairul Anwar seperti yang dijanjikan pada malam semalam. Tapi, hampeh...

Selepas waktu Pendidikan Jasmani, aku dengan kawan-kawan aku terus menuju ke padang tempat pelancaran roket. Kawan-kawan aku wish birthday si Saifullah. Saifullah wakil sekolah kami untuk pertandingan Roket. Aku dah wish dia dengan menghantar ucapan/doa/peringatan menggunakan sistem sms pagi tadi. Aku tengok, peserta roket dari SM Teknik semuanya berasal dari SMK Mutiara. Semua kami kenal rapat. Si Hanah, Diyanah, Khairul Anwar dan Riduan Jamal wakil dari SM Teknik. Semuanya bekas pelajar SMK Mutiara. Hahahaha... SMK Mutiara boleh!

Waktu sampai di padang, aku tengok si Khairul langsung make don't know. Langsung tak pandang aku sebelah mata pun... Ahaiii... sombongnya dia. Macam apa saja aku di sana. Tiada tujuan. Apabila si Azrinah ajak aku balik kelas, aku pun ikut saja. Sebab kehadiran aku langsung tidak dilayan pun... huhuhu...

Waktu rehat, aku ke kantin membeli makanan. Dari kantin aku tengok dorang peserta roket. Tapi, aku tak pula nak ke padang. Tiada yang temankan aku masa tu. Terasa malu pergi sendirian. Yalah, aku ni perempuan, lepas tu pergi ke padang, jumpa Khairul, lelaki. Nanti, apa pulak orang kata. Tambahan lagi kawan satu sekolah dan bekas kawan satu sekolah aku ada di sana. Bertambahlah aku malu. Kalau cuma Saifullah dan Khairul kawan satu sekolah/bekas kawan satu sekolah aku kat situ, aku tak kisahlah.

Waktu petang, baru ja tadi, Khairul sms aku. Katanya dia tak nampak aku tadi. Haa...??? Tulah dia. Langsung tak melihat keadaan sekeliling... Dia ingat aku nak datang jumpa dia secara personal ke? Macamlah aku ni kekasih dia...

Khairul ajak aku ikut Kem Qiamullail petang Sabtu ni. Tapi, aku kata aku tak dapat. Aku nak pergi sebenarnya... tapi, banyak lagi perkara belum settle. Mungkin dia kecewa. Sebab setiap kali dia ajak aku, aku tak dapat. Bukan aku sengaja sebenarnya. Tapi, keadaan tak mengizinkan. Berapa kali dah aku nak ikut, tapi, apabila ada, aku tak dapat ikut. Terfikir juga nak ikut saja. Tapi, aku tak boleh memaksa keadaan yang sudah tidak mengizinkan...

Rupanya Khairul tu nak berjumpa dengan aku. Dia harap dapat jumpa tadi, dia tak nampak aku dan aku tak jumpa dia lagi. Dan dia harap lagi dapat jumpa time kem ni, aku tak dapat pergi. Katanya, terpaksalah tunggu hujung bulan depan... tu pun kalau aku mahu pergi. Nampaknya, aku perlulah bersedia nanti.
Sebenarnya, setiap kali ada kem sekolah-sekolah atau kem macam Rakan Muda Jiran Muda tu, aku harap dia ikut. Tapi, setiap kem yang aku ikut, dia tak ikut pun.
Untuk kem RMJM siri 3 nanti, aku kira nak ambilkan borang untuk dia sekali. Kalau dia nak ikut, aku bagi borang tu. Kalau tidak, aku bagi orang lain ja.


Hhmmmm....................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...