Jumaat, 9 Ogos 2019

Pasangan



Bila fikir balik tentang diri sendiri. Patutlah dulu bukan mudah untuk aku dapat pasangan yang mampu bertahan relationship. Agaknya orang tak sanggup berhadapan dengan mood swing aku yang tak terjangka.
Apabila ada yang sanggup pertahankan relationship hingga sah berumahtangga, akulah sebenarnya yang bertuah. Hampir 5 tahun dalam alam rumahtangga, ditambah lebih kurang 3 tahun sebelum itu, zauji (suami) masih mampu bertahan menghadapi mood aku.

Bipolar Disorder bukan boleh dijangka bila akan berlaku depress atau hypomania, atau tatkala pertembungan kedua-dua mood ini. Selang beberapa saat sahaja mood boleh berubah tiba-tiba.

Orang yang baran pun belum pasti tahan dengan mood aku. Yalah, baran bertemu baran. Tantrum bertemu tantrum. Api bertemu api. Sama-sama meletup selagi tiada yang mengalah. Akhirnya orang tinggalkan aku sebab penat berperang dengan emosi aku.

#nathirah
N Athirah Al-Labuani
Labuan, Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...