Selasa, 26 April 2011

PENULIS SENJA BERI HADIAH!

Semalam sebelum aku tidur, aku sempat join segmen dari Abang PS (klik sini). Hehehe...

Pagi ni buka lappy, check blog, dah dapat hadiah! (klik sini). Sukanya aku. Heee...

Hadiah tu adalah puisi kat bawah ni;
pemenang 8 :

nathirah

hati dengan kata-kata

hati hati bila bicara
kerana kata kata boleh memisahkan
kerana kata kata jua boleh mencetuskan kasih sayang
kerna kata kata bisa membuatkan
semua orang leka
dan terlupa....
kerana kata kata jua boleh buatkan
kita bermuram duka
kata kata umpama pisau dimata
diasah selalu boleh luka
tangan yang memegangnya
kata kata jua bisa menceriakan
telinga yang mendengarnya
kata kata jua membuatkan kita
jatuh cinta.....
kata kata jua buat kita tak tidur malam
kerna kata kata indah keluar dari hati
yg tulus ikhlas disulami bunga bunga
kata kata jua pengikat kasih sayang
kerna bisa buat hati tersenyum
muka berseri seri kerna kata kata
bisakah kau berkata kata lagi
aku rindukan
kata kata manis mu

Seperti kata Abang PS
"Menulis lah dengan hati .. kerana menulis dengan hati akan memberi kesan mendalam kepada pembaca"

Ini pula kata-kata aku:
"Puisi ialah sebuah bait-bait kata, penuh makna, penuh rahsia, menjadi luahan rasa, melalui pena puisi bicara. Membacanya menjadi satu keindahan, pabila bait-baitnya dihayati, dibaca dengan hati, menusuk ke dalam jiwa suci."

Aku pun buat puisi untuk Abang PS (menjawab puisi dia):


Terus terang la... puisi ni aku siapkan dalam masa berjam-jam. Dari jam 7.30 pagi hingga jam 10.44 pagi ni baru siap. Selepas itu pun aku masih sunting-sunting lagi puisi ni (dah biasa buat macam tu). Hehehe... Sadisnya ketandusan idea kau ni... Huhuhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...