Rabu, 13 Oktober 2010

KERAMAT SANGATKAH TARIKH 10/10/10 NI???????!!!!!!!!!!

Kepada pembaca yang rajin membaca entri blog aku yang sudah sekian lama tidak beredit ini, aku ucapkan terima kasih.

Persoalan aku disini, KERAMAT SANGATKAH TARIKH 10/10/10 NI?!

Pada 8 Oktober, petang (Jumaat), aku mengikuti kursus Adobe Photoshop CS3 bersama pelajar dari UMSKAL...Yang hadri, budak-budak Mutiara juga termasuk aku dan kembar aku (adik aku yang tingkatan 1, Nuratikah Nazurah) Macam taklah susah sangat guna Adobe Photoshop tu...
Malamnya, 8 hingga 10 Oktober (Jumaat hingga Ahad) aku hadiri kursus penulisan novel bersama Resmanshah.Yang ini khusus untuk ahli PERWILA dan beberapa orang luar. Aku hadir bersama ibu aku, Norgadis Labuan. Empat orang pelajar 4 Hibiscus SMK Mutiara yang merupakan antara peserta bengkel penulisan novel ketika PERWILA datang ke sekolah-sekolah hari tu pun turut datang.
Pada tarikh yang sama, 8 hingga 10 Oktober juga merupakan hari pernikahan, malam berinai, berusah (gotong-royong untuk kenduri kahwin) dan hari persandingan sepupu aku.

Persoalan utamanya, tarikh 10 Oktober 2010 tu. Tarikh tu berlaku kemalangan ngeri seperti kejadian kemalangan bas dan entah lah apa. Aku tak pasti. Pada tarikh yang sama, sekitar jam 5.30 pagi, aku kehilangan seorang sahabat yang baik untuk aku. Dia pergi menghadap Ilahi... sedang pada malam sebelumnya, dia sempat mengatakan rindu padaku. Aku bingung. Pertanyaan terakhirku sehingga kini tiada berbalas. Malam tu aku bertanya kenapa dia rindu aku. Namun, dia tidak membalas apa-apa. Hilang begitu sahaja. Keesokan harinya, aku mendapat tahu dengan sendiri bahawa dia sudah tiada. Ya ALLAH...!

Beberapa hari sebelum dia pergi, dia sempat berpesan dan memberitahu aku bahawa hayatnya tidak panjang. Paling tidak, bertahan hanya sebulan. Dia menghidap penyakit. Dan dia rahsiakan penyakitnya daripada pengetahuan orang lain. Namun tidak pada aku. Pada waktu itu dia seperti sudah kehilangan semangat untuk hidup disebabkan dugaan yang dia terima. Ya Allah, kau tamatkanlah penderitaan jiwanya! Tempatkanlah dia bersama golongan orang-orang yang baik. Aku bagaikan tidak percaya, begitu cepat dia pergi. Dia pernah mencintai aku... Namun line-nya waktu tu dipotong oleh orang lain. Apabila tidak line menghalang dihadapan aku, dia tidak membuat sebarang tindakan walau sudah disarankan oleh abang angkatku. Sekarang, dia pergi dengan meninggalkan pelbagai tanda-tanya di mindaku. Aku tidak sangka segalanya sudah terlambat...

Pabila sahabat yang selalu ada untuk kita sudah pergi menghadap Ilahi, barulah kita sedar bahawa dia penting untuk kita... Baru ku sadari hakikat itu...

Al-Fatihah buat Eijoy @ Izazul @ _teruna_sepi_... Semoga rohnya disisi rahmat Allah Yang Maha Esa. Eijoy... seandainya kau tahu, Putri amat merinduimu. Kau sahabat yang baik yang pernah Putri temui. Belum sempat kita bertemu, kau kini telah pergi meninggalkan kami semua...



(Dengarkan lagu ini di youtube menerusi link ini)

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa

Ya Allah, tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahagia dikau di sana
Setangkai doa juga Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...