Sabtu, 3 November 2018

Belum Tidur



Assalamualaikum, selamat tengah malam, readers. Tengah malam, dah gelap pun. Tapi mata belum tidur. Datang lagilah mania aku ni. Nasib baik zauji ada belikan roti untuk santapan aku.

Beginilah aku ni. Datang high, macam-macam idea dalam kepala otak. Diluahkan dalam coretan karya kadang-kadang tidak menjadi. Idea ada, tapi kata-kata terbatas. Selalu macam tulah. Lepas tu, aku yang tak dapat tidur. Sekarang dah kembali menulis blog, app BlogIt! pun memang standby di homescreen smartphone aku. Bolehlah aku nak merapu πŸ€ͺ.

Ni nak merapu pun tiada idea πŸ˜†.

Tadi aku ternampak post ni di Facebook:
Jadi datanglah difikiranku mau hantar karya. Tapi aku tahu ilham menulis aku terbatas. Jadi aku korek ja la karya lama. Ada. Masalahnya mania aku datang lagi. Aku mau tulis baru juga. Luan majal (paksa), aku try tulis cerpen. Hambar πŸ˜‚.

Aku try bagi satu tajuk untuk puisi. Aku tutup mata bayangkan apa kisah dalam puisi aku. Terus dapat sikit-sikit perkataan ilham untuk puisi baru aku. Perlahan-lahan aku sambung, sampai rangkap terakhir. Tu pun mula-mula aku sangka belum habis lagi. Tapi bila baca semula, baru aku puas hati. Esok aku hantarlah dua puisi aku.

InsyaAllah ini langkah pertama aku untuk terus memghantar karya. Aku dah menulis karya semula. Tapi tak pantas macam dulu. Semenjak aku makin 'sakit', sukar untuk aku kawal kemahuan minda aku. Lost terus dulu susah mau dapatkan ilham. Lama sangat aku tinggal.

Bipolar Disorder kan successful person. Keep fighting πŸ’ͺ🏼. Yakin aku boleh.


Nak tau siapa contoh 20 successful people yang struggled with Bipolar Disorder tu, klik pautan ni:



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...