Tuesday, April 6, 2010

Tunang & Kahwin???

Waktu aku tulis entri ini sebenarnya aku tengah chatting dengan kakak (angkat) aku kat Melaka. Ada pula kami cerita pasal tunang dan kahwin sekarang ni. Hahahaha...

Tapi, bila berbual pasal itu, terfikir juga aku, bagaimana jodoh aku nanti, bila masa aku bertunang dan target umur kahwin tu tepat atau tidak...

Sebabnya... aku perempuan... bukannya lelaki. Banyak mau difikir. Aku lagi anak sulung. Aduhai...

Jelas sejelas-jelasnya... tanda-tanda jodoh tu memang aku tak ada lagi buat masa ni. Entahlah tetap tak akan ada sampai habis tahun ni atau tidak aku tak pasti. Dah di IPT pula nanti entah macammana.

Kadang-kadang aku akan cakap aku malas mau fikir sangat dulu. Tapi, kat sekolah pun asyik belajar benda yang sama juga, "PERKAHWINAN". Pasti akan difikirkan juga kan.

Seandainyalah... aku dapat "Syurga Cinta". Tersangat-sangatlah aku bersyukur. Sujud syukur aku kalau begitu. Aku sendiri memang berharap dapat macam tu. Insya-Allah...

Ni ja lah entri untuk yang ini. Aku penat nak tulis panjang-panjang. Sebab melalut juga saja...

No comments:

Post a Comment

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...