Ahad, 13 September 2009

Semalam ialah Malam Lailatulqadar...

Tarikh 23 Ramadhan 1430 Hijrah pada malam semalam rupa-rupanya ialah malam lailatulqadar.
Aku terlupa bahawa semalam, lepas sahaja berbuka puasa, sudah masuk malam ke 23 Ramadhan (salah satu malam ganjil pada 9 hari terakhir Ramadhan). Mungkin disebabkan kecelaruan fikiran membuatkan aku lupa. Yalah,,, waktu tu aku masih terkejut dengan berita kematian seorang rakan (rujuk di sini).

Semalam, tidak seperti malam-malam biasa sebelum ini, aku tidur awal... Apabila bangun pagi, langit kelihatan putih... angin yang berhembus pada waktu petang sungguh nyaman... mententeramkan dan menenangkan jiwa... "the wind brings calm". Waktu inilah malaikat-malaikat kembali ke langit. Langit ditutupi sayap-sayap para malaikat. Jadi, langit kelihatan putih, tidak panas. (itu yang aku belajar dari ustazah aku di Sekolah Rendah Agama Islam dulu...)

Aku tahu yang malam semalam ialah malam lailatuqadar daripada ayah aku petang tadi. Huhuhu... malam semalam aku mengantuk sangat-sangat. Jadi, tidurlah awal...


Hmmm... hujan pulak malam ni... "rain along the mercy of God".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...