Ahad, 12 Julai 2009

Kekecewaan

Karya: N Athirah
Hari ini aku berduka
ingin kuluahkan segalanya
mungkin mengurangkan kedukaan.

Hati kecilku bersuara;
jangan... jangan...
kelak kau kecewa
pasti menambah kedukaanmu.

Aku akur
ada benarnya kata hatiku itu.

Hari ini aku gembira
ingin kuluahkan segalanya
berkongsi kegembiraan bersama.

Hati kecilku bersuara lagi;
jangan... jangan...
kelak kau kecewa
kegembiraanmu bakal bertukar menjadi duka.

Kini aku membantah
mustahil semua itu bakal terjadi.

Namun aku tidak sedar
sebenarnya aku silap
dan kedukaan benar-benar hadir
sungguh aku kecewa...

Kini barulah aku sedar
aku perlu akur
itulah hakikatnya
aku terpaksa terima.

Kelak aku kecewa
pasti aku berduka...

23:45 (Jumaat)
10 Julai 2009 (18 Rejab 1430)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...