Thursday, June 18, 2009

Huuiii... semangat. Sabar sajalah aku...

18 Jun 2009 (Khamis)

Tak tahu apa nak tulis...

Hari ni aku balik jalan kaki. Gara-gara kelas hari ni habis jam 2.20 petanglah ni.
Biasanya mak cik bas ambil trip 2 lebih kurang hampir jam 2.30 petang. Tapi, sampai ja aku di tempat menunggu bas sekolah, aku hanya jumpa si Khairul > adik si Azrul. Aku tanya dia trip 2 sudah jalan atau belum, dia sendiri tak tahu. Yang pastinya aku tengok tiada budak-budak sebas aku yang trip 2 sedang menunggu bas. Jadi, maksudnya bas sudah jalanlah. Kalau mak cik datang pun, untuk hari ni mak cik akan ambil jam 3.30 petang. Buang masa saja aku tunggu sejam di sana.

Akhirnya aku ambil keputusan untuk jalan kaki balik ke rumah. Di perhentian bas masuk ke kawasan kampung pun penuh. Lagilah aku malas tunggu bas mini. So, terpaksalah jalan kaki hampir 2 kilometer. Jauh berjalan, lebih kurang hampir setengah jam aku tiba di simpang 3 > jalan masuk ke Kg. Bukit Kalam terus ke Kg. Sungai Bedaun, jalan menuju ke Kg. Bukit Kalam, terus ke Kg. Kilan atau Kg. Layang-layangan, dan jalan menuju ke Pusat Bandar. Jalan yang perlu aku tuju ialah jalan ke Kg. Bukit Kalam terus ke Kg. Layang-layangan. Terus berjalan, tiba di simpang masuk Sekolah Rendah Agama Islam Nurul Falah Kg. Bukit Kalam. Di sana lah aku ternampak kereta Kancil ayah yang hendak menuju ke tempat kerja di Pusat Bandar. Ayah yang ternampak aku segera berhenti dan mengambil aku. Ayahlah yang hantar aku pulang ke rumah. Fuh! Nasib baik... kalau tidak, 20 minit lagi barulah aku sampai rumah.

Rupa-rupanya mak cik tak ambil trip 2. Katanya yang keluar tadi sikit dan dia sangka aku balik jam 3. Sedangkan si Mira sudah bagi tau aku ikut trip 2. Kacau betullah. Adakah patut macam tu kejadiannya. Bengang fikiran aku...



***



Hari ni seperti hari-hari selepas Kem Rakan Muda Jiran Muda di Karambunai, Sabah. Gosip antara aku dengan Saiful masih belum hilang. Huhuhu...
Begitu juga gosip antara Shareen dan Dadih, Azrina dan Perkasa dan beberapa orang kawan sekelas kami dengan abang-abang urusetia.
Kami semua sporting... tak kisah. Sebab gosip-gosip tu pun antara kami-kami juga. Hahahaha...

No comments:

Post a Comment

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...