Selasa, 19 Mei 2009

Tips Pertama Untuk Menghadapi Kiamat

Assalamualaikum buat para pembaca yang budiman...
Kali ini, aku rasa lebih baik aku berkongsi pengetahuan dengan korang semua. Semua ni pun aku dapat dari Mohd. Khairul Anwar bin Salleh, sahabat aku. Sekarang ni, kira macam dia pembekal, aku pengedarlah ni. :D

Ok. untuk hari ini, aku berikan tips pertama dahulu.

Tips pertama untuk menghadapi Kiamat: KENAL ALLAH

Seseorang itu perlu kenal Tuhannya. Perlu kenal Allah S.W.T. So, bila dia kenal Tuhannya maka secara automatik, straight to the line, dia akan menjadi rindu pada-Nya dan dia sentiasa ingin mengikut segala suruhan-Nya dan meninggalkan apa yang dilarang.
Hah! Seperti orang sedang bercinta la. Si lelaki ikut saja cakap ceweknya. Begitulah sebaliknya. Nak jaga perasaan la konon.
So, bila kita kenal Allah maka kita akan ikut saja suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya. Itulah yang dinamakan tauhid.

Oleh: MKA
Diterima pada: 22 Jamadilawal 1430 Hijrah / 16 Mei 2009 Masihi pada jam 19:47 (7.47 p.m)

Untuk tips selanjutnya, akan kita kongsikan bersama nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan yang anda hantar akan menunggu masa untuk diapprove oleh penulis...
Harap maklum...